Jak najskuteczniej dbać o odporność?

Warto się wysypiać – dobry sen to podstawa

Niewystarczająca ilość snu może prowadzić do trudności z koncentracją, podwyższony stres, negatywny nastrój, niski poziom energii. W czasie dobrego odpoczynku białe krwinki najszybciej się regenerują i produkują najwięcej przeciwciał.

  • Dobry sen powinien trwać nieprzerwanych 7-9 godzin.
  • Wcześniej warto przewietrzyć pokój, wyeliminować urządzenia jak komputery, smartfony, telewizor przynajmniej na 2 godziny przed snem.
  • Postraj się wprowadzić rutynę i chodzić codziennie w tych samych godzinach spać.

Wartościowe posiłki

Zrezygnuj z jedzenia przetworzonego, fast foodów, albo ogranicz je do minimum. To żywność, która zawiera dużo cukru, soli, nasyconych kwasów tłuszczowych. To uzależnia. Piraminda zdrowego żywienia warto ją mieć na uwadze i starać się z niej korzystać.

Relaks i dużo uśmiechu

Wyczerpanie i niewyspanie osłabia nasz organizm i prowadzi do wystąpienia infekcji bakteryjnych. Śmiech pozytywnie nas nastraja, zwiększa produkcję komórek odpornościowych, obniża stres.

Wysiłek fizyczny

Nie tylko wpływa na odporność ale również zmniejsza stres, zwiększa produkcję endorfin. Wysiłek fizyczny na świeżym powietrzu to dopiero ładunek energetyczny dla naszego mózgu.

Postaw na naturalne zwiększanie odporności

Wzmocnij się pijąc herbaty zwiększające odporność, herbaty zawierające lukrecję.

Techniki redukcji stresu

Joga, medytacja, spędzanie czasu z rodziną, przyjaciółmi, osobami pozytywnie nastawionymi. Prowadzi to do wzmacniania układu immunologicznego.

Codziennie musisz dostarczać organizmowi niezbędne witaminy, minerały i błonnik. Bardzo ważna jest witamina C.

Produkty bogate w witaminę C:
– warzywa: brokuły, brukselka, czerwona papryka, kalarepa
– owoce cytrusowe, czarna porzeczka, kiwi, wiśnia, owoce z dzikiej róży

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*