Kawa – jej wady i zalety

Jeśli jesteś osobą zapracowaną to kawa często Ci towarzyszy. Dla niektórych jest czymś więcej niż tylko zwykłym napojem. Dostarcza dodatkowo energii, poprawia pracę mózgu, wpływa na tempo metabolizmu. Kawa jest najpopularniejszym napojem, używką, która dostarcza nam kofeiny. To nieodłączny element spotkań ze znajomymi.

Właściwości kawy

– Nie powinniśmy pić kawy i spożywać równocześnie przekąskę. Najgorsze to pić czarną w trakcie posiłku. W kawie zawarte są szczawiany, które mają zdolność wiązania składników mineralnych jak żelazo, wapń, cynk , co wpływa na szybsze ich wydalanie z organizmu.

– nie należy jej pić na czczo, tylko najlepiej po posiłku
– kawa z mlekiem 3,2% tłuszczu to około 80 kcal, a niektórzy jeszcze słodzą, więc kolejne kalorie dochodzą
– kawa sprzyja wypłukiwaniu z organizmu minerałów, ale dopiero przy ponad 500 ml kawy dziennie, szczególnie wypłukuje wapń, magnez, potas i żelazo. Zaleca się ograniczenie ilości spożywanej kawy lub zrezygnowanie z jej w ciąży oraz w okresie kamienia piersią. Kofeina przechodzi przez łożysko oraz do mleka matki i może szkodzić zdrowiu młodego organizmu
– pobudza organizm, poprawia koncentrację, usprawnia myślenie i znosi zmęczenie
– przyśpiesza metabolizm, stymuluje spalanie tkanki tłuszczowej i zapobiega cellulitowi
– Kofeina to paliwo dla mięśni, zwiększa ilość kwasów tłuszczowych w krwiobiegu, warto ją pić przed treningiem
– ziarna kawy najlepiej trzymać bezpośrednio w zamrażarce. Nie trzeba rozmrażać przed rozdrobnienie.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*