Metoda ćwiczeń HIIT

Metoda ćwiczeń HIIT ( High Intensity Interval Training) szybciej spala tkankę tłuszczową niż kardio.

Im więcej mamy krótkich procesów w treningu tym szybciej spala się tkankę tłuszczową. Efekt spalania jest znacznie szybszy i intesywniejszy, spalanie tłuszczu utrzymuje się nawet kilka godzin po treningu.

Trening HIIT wygląda tak, że na zmianę ćwiczymy 1 minutę na maksa,
potem druga minuta jest na luzie, przykładowo biegniemy truchtem przez minutę (lub krócej jeśli jesteśmy bardziej zaawansowani).
Niestety nie jest to trening dla każdego. Jeśli jesteś początkujący to zdecydowanie nie jest trening dla Ciebie.
MOże to być zbyt duży szok dla organizmu. HIIT wykonuje się na najwyższej intensywności, na pełnym gazie.

HITT nie jest dla osób, które:
– są na diecie niskokalorycznej, diecie redukcyjnej.
– cierpią na choroby układu krążenia
– chorują na kręgosłup
– są po zawałach itp.

Jeśli dopiero zaczynasz HITT możesz zacząć od opcji 1:1, czyli pierwsza minuta pajacyki (ale nie maksymalny gaz ,
tylko przypuśćmy 90% twojego maksymalnego wysiłku), a druga minuta np. trucht.

Możesz tez w późniejszym okresie wplatać w zwykły bieg zatrzymanie i np. wykonujesz 10 burpees (padnij – powstań). Tabata również jest zaliczana do ćwiczeń metoda HIIT.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*