Zakwaszenie organizmu

Białko jest niezbędne do budowania mięśni i siły. Wysokobiałkowa dieta pobudza metabolizm co pozwala zachować niski poziom tłuszczu w organiźmie. Nie można też zbyt długo stosować takiej diety, bo może to prowadzić do odkwaszenia organizmu i wydalaniu wapnia z moczem co powoduje odwapnienie kości i zwiększone ryzyko powstania kamicy nerkowej szczawianowo-wapniowej.
Zwiększona ilość pokarmów bogatych w białko sprzyja gromadzeniu się gazów jelitowych. Im niższe ph, z tym bardziej kwasową substancją mamy do czynienia. Ph=7 oznacza neutralność.

Zakwaszenie organizmu, czyli zaburzenie równowagi kwasowo-zasadowej. Jeśli nie będziemy właściwie się odżywiać i dbać o właściwy dobór produktów w diecie to może dojść do zaburzenia równowagi kwasowo-zasadowej czyli zakwaszenia organizmu. A to prowadzi do obciążenia nerek, wątroby, a później może prowadzić do osteoporozy, kamicy nerkowej.

Zasada jest prosta, aby nie dopuścić do zakwaszenia organizmu.

Po przebudzeniu warto wypić szklankę ciepłej wody z cytryną (idealnie wspomaga metabolizm i zapobiega zakwaszeniu organizmu), ewentualnie dosłodzić odrobinę miodem. Dodatkowo warto spożywać ok. 70-80% produktów zasadotwórczych i 20-30% produktów kwasotwórczych.

Zakwaszenie powodują składniki kwasotwórcze oraz stres, smutek, strach, brak ruchu. Produkty kwasotwórcze to niekoniecznie takie, które mają smak kwaśny, decyduje o tym skład chemiczny.

Produkty zakwaszające:
– kawa, herbata czarna
– jaja,
– mięso, wędliny, ryby
– słodycze, sery
– alkohol
– cukier
– majonez

Produkty zasadotwórcze:
– kasza gryczana, jaglana
– warzywa głównie zielone
– oliwa z oliwek
– herbaty ziołowe, zielone
– cytrusy

Po posiłku warto pić wodę niegazowaną z cytryną.

One Comment

    Wszystko o czereśniach | Żyć zdrowo i sportowo

    […] i wiśnie są zasadotwórcze, więc jeśli nasz organizm jest zakwaszony to te owoce go wyleczą i doprowadzą do równowagi […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*