Sposoby radzenia sobie ze stresem

Rytuał, nawyk który warto wprowadzić i stosować

Jeżeli po ciężkim dniu, czujesz się zestresowany i często puszczają nerwy, to mamy dla Ciebie propozycje. Zawsze po pracy zrób sobie herbatę, najlepiej naucz się parzenia melisy. Wprowadź w swoje życie zwyczaj, w którym parzenie herbaty – niczym na dalekim wschodzie – stanie się relaksacyjnym rytuałem.

Właściwości melisy pomagają w tym najlepiej. Melisa działanie jej pozwoli na odprężenie i uspokojenie zszarganych nerwów. Nie ma drugiego takiego środka, który dzięki swojemu połączeniu naturalności i efektywności daje takie rezultaty.

Wspomagasz tym samym, przyrodę, gdyż ta technika jest 100% ekologiczna. Kilka minut parzenia napoju, pozwala na oderwanie się od rzeczywistości. Dodatkowo ta prosta czynność jest w stanie być zaraźliwa.

Zaangażuj do niego innych domowników, a nawet pokaż go w miejscu pracy, aby zintegrować zespół, a przede wszystkim, pracować na spokojnym, otwartym umyśle.

Prozdrowotne właściwości herbaty zielonej

Okazuje się, iż zielona herbata właściwości lecznicze ma wówczas, gdy nie zaparza się jej w tradycyjny sposób, jak czarną herbatę. Czarną herbatę zaparzamy wrzątkiem. Zielona herbata wymaga innej technologii parzenia.

Jak parzyć prawidłowo zieloną herbatę, by zachowała swoje właściwości?
Zielona herbata w przeciwieństwie do herbaty czarnej powinna być zalana wodą, mającą 70-80 stopni Celsjusza. Pierwszy napar zawiera mało substancji prozdrowotnych. Kwintesencja dobroczynności dla ludzkiego organizmu to dopiero woda z drugiego zaparzania. Również zalewa się ją wodą o podobnej temperaturze co za pierwszym razem. Zielona herbata dodaje energii oraz sił witalnych. Ma również działanie antyoksydacyjne.

Stres może powodować poważne konsekwencje – jak sobie z nim radzić?

Pandemia spowodowała, że każdy z nas odczuwa stres mniej lub bardziej. Czasem stres jest tak duży, że go zajadamy. Przy dużym stresie pojawiają się również problemy z zasypianiem i dobrym snem. Przynosi to czasową ulgę, pocieszenie. Niektórym w ogóle nie doskwiera, każdy z nas inaczej na niego reaguje. Jednym pomaga sport, innym spacer, filiżanka dobrej herbaty, rozmowa z przyjacielem.

Stres umiarkowany jest potrzebny do działania, trzeba jednak umieć go kontrolować.

Stres, który towarzyszy nam codziennie na dłuższą metę przynosi niepokój i złe samopoczucie. Wówczas niektórzy sięgają po używki, jak alkohol, narkotyki lub słodycze w nadmiernych ilościach.

Na nasze zdrowie mają wpływ jelita. Warto jeść fermentowane produkty mleczne, kiszonki, kasze, makarony, warzywa, owoce, gorzką czekoladę, czarną herbatę, ryby i owoce morza.

Warto unikać białego pieczywa, słonych przekąsek, słodzonych napojów, słodyczy. Stres może mieć poważne konsekwencje, nie należy tego bagatelizować.

Nabiał zawiera wapń i witaminę D a te redukują stres. Dowody naukowe mówią, że szklanka mleka przed snem to dobry sposób na lepszy sen i pozbycie się stresu z dnia.

We wcześniejszym wpisie jest kilka prostych technik jak zredukować stres – może coś Ci przypasuje i wdrożysz do swojego życia.

Stres to niezwykle podstępna choroba. Przyczynia się do wielu chorób np. nadciśnienia tętniczego, chorób układu krwionośnego, czy chorób psychicznych oraz jest powodem bezsenności.

Metody zwalczania są różne w zależności od stopnia nasilenia.

Herbata dobra na stres

Już dawno temu zostało udowodnione, że herbata może wpływać korzystnie na nasz układ nerwowy. Regularne picie odpowiedniej herbaty może nas uspokoić i sprawi, że nie będziemy mieli problemów ze snem.

W przeszłości herbaty na stres kojarzyły nam się z napojem, który niezbyt dobrze smakuje. Dzisiaj jednak takie herbaty cieszą się ogromną popularnością. Ich smak jest znacznie lepszy, a działanie bardzo korzystne. Dla wielu osób picie herbat na stres stało się dobrym nawykiem. Często zastępują one zwykłe herbaty i dzięki temu jesteśmy spokojniejsi. Łatwiej nam też poradzić sobie z codziennymi obowiązkami.

 

Jeżeli czymś się stresujemy, to niestety nie jesteśmy w stanie normalnie funkcjonować i wykonywać swoich codziennych obowiązków. Stres bardzo niekorzystnie wpływa na nasze zdrowie psychiczne i fizyczne.

Dlatego właśnie w momentach stresujących warto spróbować się uspokoić i zrelaksować. Dobrym rozwiązaniem są herbaty na stres, które wpływają na człowieka uspokajająco i dzięki temu łatwiej jest sobie poradzić z codziennymi problemami.

Jeżeli więc czujemy się zestresowani, to najlepiej zrobić sobie herbatę na stres i usiąść na chwilę w przyjemnym miejscu. To z całą pewnością pozwoli nam się zrelaksować.

 

Produkty, które pomagają nam w walce ze stresem:

Morskie ryby
warzywa
owoce
Kakao i gorzka czekolada bogate w magnez i polifenole
zboża z pełnego przemiału
rośliny strączkowe
nabiał
szpinak, bo zawiera magnez. Magnez jest też w fasoli.
Rumianek i napar z rumianku mają działanie uspokajające
kurkuma zmniejsza stany zapalne
jajka bo zawierają wit. D, mówi się że pomagają w walce ze stresem

Kluczem jest jedzenie jak najmniej przetworzone.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*
*